Laukamo-yhtiöt, Teollisuustie 1, 31400 Somero

Laukamo Group : Metallointi

Laukamo Group: METALLOINTI

 

Napin pyöriessä muovitehtaan keskisiipeen, se rantautuu kiilto silmissään panostusvaunun viereen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kesäkuussa 2013 päätimme laajentaa palvelutarjontaamme haastavan teknologian, tyhjiömetalloinnin, jota ei tänäkään päivänä Suomessa tarjoa toinen sopimusvalmistaja meidän lisäksemme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tyhjiömetalloinnissa kappaleeseen saadaan metalloitu pinta höyrystämällä metallia (esim. alumiini, hopea ja kulta) tyhjiöprosessissa, jonka jälkeen pinta suojataan oksidoitumiselta. Menetelmää käytetään monissa kiiltävyyttä ja heijastuvuutta tarvitsevissa osissa, kuten valaisten heijastajissa.

 

Tyypillisimmät pinnoitettavat materiaalit ovat yleisimmät tekniset muovit ja metallit. Suurin kappale, joka voidaan meillä pinnoittaa, on 24 cm halkaisijaltaan, eli myös kultainen ämpäri saattaa olla mahdollinen.

Tähän päivään mennessä olemme metalloineet jo 11 224 389 kpl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Käsityönä kiinnitetään pinnoitettavat kappaleet panostusvaunuun, jonka jälkeen ne saavat höyrystyskerroksen. Tuotantoketjun aikana metalloitaviin tuotteisiin ei kosketa paljain käsin missään vaiheessa sormenjälkien välttämiseksi, eli prosessi on hyvin herkkä.

Puhtaus on hyvin tärkeässä roolissa metalloinnissa ja kaluston huoltaminen on iso osa onnistunutta prosessia, kuin myös höyrystettävän materiaalin koostumus ja puhtaus tulee olla lähes 100%

 

”Olemme todenneet Meta-porukan olevan ylivoimaisesti yhtiön kiiltävin, heijastavin ja kovin jengi!” toteaa metalloinnin päävetomies Esa Puuska naurahtaen.

 

…ja nappi jatkaa yhä vierimistään…

LEAN-johtaminen
– toiminnan jatkuva kehittäminen

Keskeisenä toimintaperiaatteena operatiivisen toiminnan kehittämisessä noudatetaan LEAN-filosofiaa.

Johdamme ja kehitämme toimintaa tämän ajattelumallin mukaisesti. Käytännön toiminnassa ajattelua toteutetaan jatkuvan parantamisen ja visuaalisen ohjauksen avulla. Tavoitteena on kilpailukyvyn ja asiakastyytyväisyyden parantaminen maksimoimalla laadun, kustannustehokkuuden ja toimitusvarmuuden toteutuminen päivittäisessä toiminnassa.